Vem fan har ätit kattmat?

Jag sitter i mitt rum, vid datorn med en smörgås och ett glas juice. Surfar runt bland lite bloggar, skriver lite saker, tittar på bilder, osv.
Helt plötsligt känner jag en unken stank komma smygande till mina näsborrar. Det luktar lite sådär... som kattmat. Ja, kattmat är det det luktar.
Jag börjar titta mig omkring på skrivbordet och undrar varför i hela friden det luktar kattmat här inne, i mitt rum. Sniffar och känner stanken ännu starkare. Min näsa protesterar och jag måste täppa till den med pekfingret och tummen.
Jag söker med blicken i rummmet efter orsaken till denna outhärdliga stank...
Kikar ner nedanför stolen och ser.... katten. Katten som sitter där och slickar sig förnöjt om munnen och tittar på mig med sina stora runda ögon.
"Mjau" säger han innan han med viftande svans slinker ut ur rummet igen.
Och med honom följer också kattmats-stanken.
Tack o lov.

Kommentarer
Postat av: marie

hahahah, faaaaaaasiken va oligt

2006-10-17 @ 17:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback