Mitt liv som katt

Jag är avundsjuk på Tusse. Han kan ligga och sova när han vill och hur länge han vill. Han kan ligga där han tycker det är bekvämt och störs inte om andra pratar runt omkring honom, han sover sött ändå.
Han har mjuk & tjock päls, så han behöver inte bekymra sig över något täcke.
Och inte behöver han någon kudde heller.

Jag vill också vara katt. Tänk vilket härligt liv.
Man skulle inte behöva bekymra sig över klockan, läxor eller att man har tråkigt.
Istället skulle hela ens liv gå ut på att äta, sova, tvätta sig, busa, vakta sitt revir och fånga fåglar. Mellan allt det ska man klämma in härliga stunder med kel och borstning.
Att ligga en varm vårdag i solen och sova är ju inte helt fel.

I nästa liv ska jag tamefan vara en katt.
Oavsett om jag blir nått annat eller inte, så ska jag vara en katt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback