Hästsnack

Tredje praodagen avklarad då... lika förbannat kul som andra dagar. :) ända som gick lite trögare idag var väl mockningen. Errrhmmhh... börjar känna lite i ryggen och armen. Jag som är så jäääkla van att mocka. *harkel* När jag mockade första spiltan i måndags var det första gången jag mockade på 3 ½ år! Wohooo... men nu går det som en dans. Ungefär. ;)
Idag har det hänt lite mera grejer..
Först vid 10 kom ett dagis och hälsade på förr att "se hur hästarna bor". Då stod jag och mockade Carmens box, och så stannade dom precis utanför och Marie började förklara att "Nathalie tar upp hästens bajs och kiss för att hästarna går inte på toa, dom kissar och bajsar i sina 'rum'."
Pinsamt nästan. Och så när jag tittar upp står Fredrik (Appel, parallellklass) där också. Så han praoar tydligen på dagis. :)
Sen var det väl lugnt, utfodrade (kom ihåg Kate och Rippe idag!! wohoooo, guldstjärna till nina och mig ;D) och sopade lite och sådär. Sen efter lunchen måste hästarna in och så kom det ungar från nått ställe och skulle rida. Dom var typ utvecklingsstörda och lite sådär, så det var lite läskigt. Vet liksom inte hur man ska hantera dom... :S Men jag ledde Snövit och Jonas gick bredvid och skötte snacket med tjejen, så det gick väl bra. :P
Sen fick vi glaaaass... yei.. igår fick vi munk, och idag glass. Snacka om lyx. ;D

Så var det första lektionen kl 15, och då kom Marie och sa att "ni får välja mellan Pluto och Carmen så får ni komma med och rida på lektionen". Vi bah... OKEY :D
så då red jag dressyr på Tjarmen-Carmen :) i jeans och lånad hjälm. Wohooo!
Galoppen gick piss som vanligt, men det andra gick väl hyffsat. Jag sitter alltid och drar upp mina ben, så jag red utan stigbyglar för att kunna slappna av i benen lite bättre... och sen är ju min hållning inte världens bästa dåååh. Men det är väl bara att jobba på det.

Jaa.. om en timme far jag väl dit igen för då ska jag rida min riktiga lektion. Ska hoppa med Alice. :) Fast vi ska hoppa bana, och det är inte så kul. Fast det kanske går bättre med Alice än med Carmen. Har ju typ bara hoppat Carmen dom senaste gångerna jag har hoppat.
Är så jävla hopprädd bara, det är det. :S

Jag ber hemskt mycket om ursäkt, jag bara babblar på om hästar nu märker jag... Men när jag väl kommer igång så. ;)
Haha! I morgon vill jag se Jonas rida. xD omg...

Och Benny har fortfarande bikinin på sig! :D

Kommentarer
Postat av: Myra

Me like hästsnack. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback