Borstarna i mitt liv

Har suttit och läst gamla dagböcker på hemsidan nu ikväll...
Det här hittade jag från i mars:

Jag hade en gång en borste. Den var väldigt stor, tung och grå. Men den behövdes verkligen för att kunna borsta mitt burriga hår. Men så en dag när jag stod och borstade mitt burriga hår, så KNAK. Då gick borsten av i två delar och jag stod där med handtaget i handen och borsten fast i håret.
Då fick jag ta en annan borste. En rosa denna gång, av plast. Jag älskade den borsten. Och älskar fortfarande. Men så en dag, för några veckor sedan, stod jag och borstade mitt hår. KNAAAKK. Så gick den borsten också i två delar. Men jag tyckte så mycket om den borsten, så jag tejpade fast handtaget igen, och fortsatte borsta mitt hår.
Idag, när jag kom ut ur duschen och skulle borsta mitt hår tog jag mammas borste. En röd, liten, av plast. Så stod jag där framför spegeln och borstade mitt blöta hår. KNAAAAAAAAAAK.
R.I.P. Mammas borste.

Hahahaha. :D


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hihi, vad roligt ;D

Jag slutade rida för att jag tappade mitt "brinnande intresse" för det och så tog skolan för mkt tid. Men jag ångrar inte, för jag tycker fortfarande väldigt mycket om hästar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback