Bajs bajs bajs

Jag blir galen...
Sista lektionen jag ledde på idag (pratar alltså häst nu) så ledde jag samma som jag har lett några ggr. Hon pratar så gott som hela tiden, och pratar hon inte sitter hon och sjunger. Det värsta är att hon har ett självförtroende som nästan går till överdrift. Försöker man säga till henne, bara skrattar hon, eller nått sånt.
När hon leder hästen är hon rädd för att bli påtrampad, så hon går med armen sträckt, kollar på hovarna hela tiden, och omedvetet går hon mot vänster. Då följer ju hästen med, eftersom hon går dit, tror ju han att dom ska gå dit. Och så tror hon att han inte lyder henne och att han gör fel.
Idag sa jag åt henne att hon inte behövde vara rädd för hovarna, men ändå går hon likadant...

Plus att jag var trött... jååååbbbiiiiitttt.

Haha, Cia vakta en hund som sprang runt och juckade på alla :P mahahahahhaa... Fast själv skulle jag bli galen på honom om det var min hund... pinsamt ju om han går runt på folk och juckar. :P

Aarrgghhh... Tog in Dennis (kallblod) från hagen. Asså, vad är det med honom egentligen? Har han inte fått någon disciplin alls när han har växt upp? Han ångar på som en galning, och rammar ju nästan ner en. Visst, det fanns mat inne, man han kan fan vänta. Blev assur på honom, inget vett i huvudet alls...
Min ridlärare dampade på honom under praoveckan, och då tyckte jag att det såg lite vådligt ut. Liksom, att hon tog i lite för mycket. Men nu fattar jag precis varför... jävla häst.
Hoppas han inte blir långvarig.. tror att dom bara har honom där tillfälligt. Han är dock en ganska bra ridhäst..

Min moppe har någe fel igen!!!! AAAAARRGGGGHHH.... Den gick askonstigt idag.. höll på dog typ flera ggr. Kommer nyfixad från verstan, och bara två dagar senare är den helt sepe igen..

Hoppas det inte regnar i morgon så jag kan fara till hästarna. Har inte träffat dom på jättelänge. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback