Vinter på Åland? Jeooo...

Men äntligen! Har suttit och väntat en halv evighet på att sidan skulle ladda klart. Mitt internet segar någe vettlöst just nu. :/

Kan ju börja att berätta om mina krämpor från igår. Har träningsvärk i magen, vilket i säg är bra, för då vet jag att jag iaf använde magmusklerna. ;) Sen är min fot helt lealös, vet inte vad det är för fel på den.
Efter halv första ridlektionen blev foten helt slö, och jag kunde inte stödja på den utan att tån for in mot hästen. Helgalet. :S Fick rida utan stigbyglar emellanåt för att låta den vila.
Andra lektionen red jag så gott som hela utan stigbyglar, för jag kunde helt enkelt inte stödja på foten utan att den for åt skogen. Helt sepe.
För övrigt red jag dåligt, men jag blev så sur när foten krångla. Annars var det inte så jättejobbigt att rida två lektioner på raken, var bara hyffsat hjulbent efteråt.
Var duktig och stretchade mycket när jag kom hem, så det kanske är därför jag inte har krämpor idag. ;)

Idag har det snöat. I stora mängder, hela dagen. Lisa och jag har två håltimmar mellan 10 och 12 på torsdagar, så vi gick till henne för att se på oc. Till 11 gick vi till skolan och åt, sen tillbaka igen. Alla gånger blev vi otroligt blöta av all snö som yrde ner.
Därför kom vi på den ultimata idén att ta på oss varsin sopsäck över benen när vi skulle tillbaka till skolan. Fungerade perfekt. :D Fick såklart några blickar från mötande bilar osv, men det kan man stå ut med, för vi förblev ju faktiskt torra om benen. ;)

Att gå hem idag tog nästan 20 minuter längre än vanligt, för det var så förbenat halt. Marie och jag höll på föll flera ggr. Dock såg vi inte det läskiga i det just då, utan höll på dog varje gång vi halkade till just för att det var så roligt. ;) Mitt som man går och pratar skriker den ena till och står nästan i spagat. ;D
När jag gick sista biten hem gick jag som en gammal tant, men småa steg och väskan på axeln. Shit the same liksom, bara man kommer hem med alla ben i behåll. :P

Nu måste jag börja dra mig från datorn och göra matteläxan... vilket antagligen kommer ta ett bra tag.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Haha, en sopsäck över benen, vilken bra idé! :D Särskilt bra om man som jag inte köpt vinterskor än och blir lätt blöt om fötterna..

Och det där med att gå som en tant, det känner jag igen...hihi ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback